Locaţia curentă este: Prima pagină / Știri / Activitate de programare în cadrul CodeWeek 2019 la Liceul Ortodox din Oradea

Activitate de programare în cadrul CodeWeek 2019 la Liceul Ortodox din Oradea

CodeWeek 2019 este un eveniment internațional, organizat și susținut de Comisia Europeană la care participă elevi și cadre didactice din întreaga lume, elevi de vârste diferite și profesori de specializări diferite, având un singur scop: utilizarea programării în activitatea cu elevii.

Săptămâna UE a programării, acțiune desfășurată în perioada 5-20 octombrie 2019 își propune să aducă programarea și competențele digitale la îndemâna copiilor, într-un mod distractiv și educativ. Prin programare, copiii învață cum funcționează tehnologia, cum influențează aceasta lumea din jur aflată în continuă schimbare, își dezvoltă abilități de programare, își formează noi competențe care să le permită să exploreze, să inoveze și să creeze.

În cadrul acestei inițiative inovatoare, elevii clasei a IV-a B Step by Step de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea, îndrumați de învățătoarele Veronica Isdrailă și Laura Baidoc, au desfășurat prima activitate înregistrată între activitățile Code Week cu tema „În căutarea planetei Micului Prinț” joi, 10 octombrie 2019.

Activitatea transdisciplinară, înregistrată și pregătită de învățătoarea Laura Baidoc a constat în construirea și programarea  unei navete spațiale care să exploreze spațiul cosmic în cautarea planetei Micului prinț, îndrăgitul personaj din cartea cu același nume de Antoine de Saint-Exupery, cu ajutorul pieselor lego din trusele Lego Education WeDO 2.0.

Astfel, la centrul de construcții copiii au asamblat piesele Lego We Do și au programat vehiculul cosmic, amuzându-se și învățând în joacă, valorificând informațiile despre planteta micului prinț desprinse din cartea pe care tocmai au citit-o, dar și informații despre asteroizi, descoperite la centrul de științe.Centrul de citire le-a adus în față copiilor câteva capitole din cartea Micul prinț, din care au selectat informații despre planeta pe care locuia răspunzând la această întrebare și selectând însușirile fizice și morale ale personajului principal. Centrul de scriere a fost dedicat temei România –membră a Uniunii Europene.

Copiii au apreciat activitatea și sarcinile de lucru, programând cu plăcere și făcând parte dintr-o poveste pe care o cunosc și o îndrăgesc.

Fiecare copil a primit o diplomă de participare care atestă implicarea fiecăruia în această activitate. Activitatea a fost înregistrată la adresa: https://codeweek.eu/view/222233/in-cautarea-planetei-micului-print:

 A doua activitate din cadrul programului a avut loc marți, 15 octombrie, intitulată „După 50 de ani de la aselenizare”, a fost susținută și pregătită de învățătoarea Veronica Isdrailă. Copiii au aflat că oamenii pregătesc crearea unei staţii orbitale în jurul Lunii şi construirea unei baze permanente pe Lună, în cadrul programului spaţial Artemis.

Misiunea elevilor a fost construirea şi programarea unui rover lunar care să transporte obiecte la o bază de pe Lună, folosind piesele trusei Lego We Do 2.0.Activitatea a fost înregistrată la adresa:https://codeweek.eu/view/222092/dupa-50-de-ani-de-la-aselenizare

 

Prof. Laura Baidoc